Nyheter Sida förlänger förvaltningsavtal med Lemontree för ...

Sida förlänger förvaltningsavtal med Lemontree för Public 360°

Avtalet med Sida avser fortsatt förtroende för Lemontrees lösning för digitaliserad biståndshantering baserad på dokument- och ärendehanteringssystemet Public 360°. Fokus på de resultat Sida ville uppnå, hög kompetens och starka referenser från liknande projekt gjorde att Lemontree vann upphandlingen av systemet 2012 – i konkurrens med samtliga stora aktörer på marknaden.

Lemontree tog ett helhetsansvar under projektet för att effektivisera biståndshanteringen genom att införa en effektivare digital informationshantering som säkrade att effektmålen uppfylldes. Efter avslutat projekt lämnades support och förvaltning av lösningen över till Lemontrees Service Desk, som betjänar ett 40-tal nöjda kunder i Sverige och Norge. Service Desk levererar proaktiv support, förvaltning och vidareutveckling skräddarsytt efter kundernas behov.

“Lemontree är stolta över att Sida gett oss fortsatt förtroende att förvalta och vidareutveckla lösningen baserad på Public 360°. Vi har flera konkurrensfördelar som inneburit att vi de senaste 2-3 åren på kundernas initiativ tagit över support, förvaltning och vidareutveckling av ett antal Public 360° kunder. Hög kompetens, stor leveransförmåga, effektiva processer och en proaktiv Service Desk är några av de omdömen som våra kundundersökningar bekräftat”, säger Thomas Martinsson, vd och grundare på Lemontree

För ytterligare information:

Thomas Martinsson, Koncern vd & grundare på Lemontree, +46 704 401 481,
thomas.martinsson@lemontree.se

Helge Häfeli-Hestvik, Service Desk Manager på Lemontree, +46 762 055 413,
helge.hafeli-hestvik@lemontree.se

Comments are closed.